Offroad Gateway

Velká kniha testů 2002
Publikováno: Čtvrtek, 12.12. 2002 - 18:32:34
Téma: Recenze


Tak se mi do ruky dostala "Velká kniha testů 2002". Jedná se o speciál časopisu 4*4 AUTO MAGAZÍN s testy SUV, OFF ROAD a PICK UP- ů. Kniha působí velmi odborným dojmem a v dnešní době také příznivou cenou. Ale?

S chutí jsem se začetl do článku o Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.2 DI-D (profesionální deformace). Na konci článku mě zarazila drobná odchylka hodnot v tabulce. Ve článku má totiž motor největší výkon 121 kW a největší kroutící moment 371 N.m. V tabulce technických dat je výkon snížen na 118 kW a "krouťák" zvýšen na373 N.m. Na tiskovou chybu je to až moc složité?
Následuje test Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD. Až na skutečnost, že se jedná o starší model (tato pohonná jednotka se již rok nedodává, byla modernizována- viz. Pajero Pick up), jsou údaje celkem objektivní a tato skutečnost končí v tabulce technických dat. V kolonce "spotřeba v testu", je udána nejvyšší spotřeba 6.8 l a v kolonce "motor", je největší točivý moment 20 N.m. Zde se zřejmě skutečně jedná o tiskovou chybu.
V tabulce technických dat k testu Mitsubishi Pajero Pick Up je napsáno, že je "pohon předních kol řaditelný v klidu, samočinné volnoběžky předních kol". Toto již určitě není tisková chyba, ale bohapustý nesmysl!!! Přední pohon je totiž řaditelný do rychlosti 100 km/h a to díky systému Easy Select 4WD, což je synchronizovaný volnoběžný diferenciál. Tento systém se používá již několik let?!
Se smíšenými pocity přelistuji na článek s názvem JEEPÍSEK. Jedná se o test Suzuki Jimny 1.3 JLX. Od začátku je předesílána miniaturnost tohoto vozu a tak první Vás asi zarazí skutečnost, že "poloměr otáčení je 9.8 m". Tato hodnota je i v tabulce technických dat. Následuje popis motoru s výkonem 59 kW (u fotografie na stejné stránce je hodnota 63 kW) a ten samý motor má v tabulce technických dat dokonce 69 kW (na konci této knihy je ceník nových automobilů a zde má Jimny 1.3 VX výkon 60 kW). Podobné rozdíly jsou i v hodnotách "největšího točivého momentu na kolo", která se pohybuje v rozmezí od 790 do 795 N.m a to podle polohy ve článku. Ve finále zjistíte, že toto vozidlo se zážehovým motorem jezdí na naftu!!! (viz. tabulka, kolonka "spotřeba").
V tomto okamžiku jsem vrátil tuto publikaci původnímu majiteli a s pocitem ušetřených peněz navštívil první pivnici?
Kdo si chce "počíst o autech", vřele doporučuji. Kdo hledá odborný test s pravdivými údaji, ať raději hledá jinde.
pepino





Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=19