Offroad Gateway

Pravidla závodů Niva klubu na rok 2003
Publikováno: Úterý, 22.10. 2002 - 16:41:48
Téma: Pravidla


PRAVIDLA
Určitě si spousta lidí bude myslet že jsem buzna, ale z vlastní zkušenosti vím, že pravidla off roadových závodů mají svá slabá místa. Jsou totiž dvě základní kategorie vozidel:
1. SPECIÁLY
2. LEŠTĚNKY
a obě tyto kategorie se od sebe dost liší.
Proto si myslím že by bylo vhodné přepracovat pravidla. Závody se dostávají do jiných dimenzí, a nikdo si nedokáže představit kam až to všechno dojde.


Zatím se všichni inspirovali pravidly ze Šluknova, které po větších či menších úpravách také používají. A i tyto ?základní pravidla? se rok od roku upravují a upřesňují. Nebylo by tedy od věci si pravidla upravit, aby tak došlo ke větší atraktivnosti a hlavně vyrovnanosti startovního pole. Také bezpečnost posádek je stále diskutována.

  • Minimálně řidič má být připoután
  • Zákaz nehomologovaných pneu pro daný typ vozu (šípy)
  • Penalizace při vystoupení posádky v sekci a to v každé projeté brance (kdy nesedí ve voze)- pokud nesedí v průjezdu cílovou brankou=disk
  • Použití heveru pouze pro vyproštění (pokud vozidlo nejede ani do předu ani do zadu)
  • Zákaz stání pod vozem v náklonu- dá se užít kurta z vrchu
  • Zákaz otáčení vozu posádkou (vozidlo má jezdit a ne být nošeno)
  • Každé cuknutí vozu zpět (houpání) penalizovat- např. jedním bodem (za každé houpnutí)
  • Zhasnutí motoru- penalizace
  • V každém okamžiku závodu musí vozidlo splňovat podmínky pro provoz na území republiky (schopnost absolvovat STK)- některá vozidla již z dálky nejsou v odpovídajícím stavu, např. odpovídající funkční osvětlení
  • Vozidlo by mělo přijet ?po ose? (vyloučí se případné nepovolené úpravy - zavařené diferenciály, SPZ z jiného vozu, atd.), tzn. dnes již je nutná technická přejímka vozidel (např. bouda Wrangler podvozek Patrol)
  • Dvoučlenná posádka!
  • Ohraničení sekce, včetně penalizace za dotek hrazení.
  • Branka se smí projet pouze popředu a nesmí se opětovně procouvat - disk
  • Pokud vozidlo neopustilo branku, počítá se max. jedna penalizace na každé straně (nejdříve se dotkne př. nárazník, potom bok vozu = jeden dotek)
  • Každý další nájezd do branky - další pokus o projetí - (auto opustí spojnice tyček) je nutné tyčky opět postavit a znova penalizovat každý dotek nebo poražení
  • Počítá se pouze nejvyšší penalizace na každé straně (nejdříve dotek, pak přejetá = pouze přejetá; nejdříve obě přejeté, pak neprojetá = pouze neprojetá; projetá branka - a/ projela větší polovina auta (špatně se prokazuje); b/ projelo jedno kolo z každé nápravy)
  • Losování do každé sekce
  • Poražená tyčka - svírá se zemí poloviční úhel než v původní pozici (případně se dá zadat, kolik centimetrů má mít horní konec od země)
  • Řidič ani spolujezdec nesmí opustit prostor sekce
  • Penalizovat zanechání předmětů v sekci (vyprošťovací části vozu, vajgly, atd.)
  • Absolvování sekce podle pořadí a v určeném čase (disciplíny není možné opakovat, ani přesouvat (např. na druhý den) - možná změna v losování, v případě závady na vozidle (musí však nastoupit do určitého časového limitu, po dojetí poslední posádky))

    Tohle je pouze návrh, který by mohl objasnit výklad některých částí pravidel a lépe by definoval některé pasáže.
    Pepino





  • Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
    http://www.offroad.cz

    Tento článek najdete na adrese:
    http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2