Offroad Gateway

profil MATA
Publikováno: Čtvrtek, 06.01. 2005 - 22:34:45
Téma: Profily


Zdářec. Tak jsem se konečně dokopal k sepsání profilu, doufám, že máte radost :) Jmenuju se Martin Odvárka zvaný Máťa, MATA, Maťa atp... Jsem ročník 1981.



Jako snad každej kluk jsem už od mala obdivoval všechny možný auta. První řidičské zkušenosti jsem čerpal ve Ferrari...... rudé škodě 120 :-) Bylo to moc dobrý autíčko (stejnej rok výroby jako já) a vydrželo mi několik let. Jako motoristický fanda jsem pročítal různý časopisy až jsem jednou koupil i offroad. Tím jsem začal registrovat existenci offroad závodů, expedic a komunity vůbec. Pohyb aut v terénu - offroading - mě zaujal.

Můj táta je do aut stejnej blázen, a offroady ho chytly natolik, že si pořídil Nissan Patrol GR rv. 95 voňavku. Okamžitě po koupi jsme ho přezuli na "obří gumy" 31" :)))) (ano na začátku všech úprav to pro nás byly super balóny). Záhy jsem s autem jel na čumendu na závody na Třech hrbech ... po chvilce váhání jsem se pustil do trati RZ, vůbec jsem nechápal, jak můžu zdolat takovej terén! To co dnes jezdíme na čas jsem považoval za extrém :) Hned prvních pár metrů v terénu mě úplně nadchlo a rozpoutalo mojí offroadovou horečku.



Po pár vyjížďkách jsme zjistili, že patrol má moc dlouhé převisy, břicho moc nízko... znáte to :) a tak jsme začali naší leštěnku zvedat. Začalo to podložkami pod péra 8cm. Následoval komplet Trailmaster podvozek - ten je OK a na voňavce leštěnce je dodnes. Kola jsme pořídili Wranglery MTR 32". Auto začalo vypadat k světu a jezdilo pěkně. Terén, který pro nás byl v úplných začátcích extrémní se stával nudným. A jak jsme se pouštěli do větších hrbolů, strmějších stoupání a hlubších bahenních pastí na autě začali vznikat škody: promáčkliny, škrábance, ohnutý nárazníky atp. Táta pořád viděl tohoto patrola jako super voňavku a vůbec se mu to nelíbilo :( Účast v závodech byla nemyslitelná ;) ale chtěli jsme to zkusit. Padlo rozhodnutí, že založíme ?rodinný offroad team? a koupíme patrola, kterému budou offroadové škrábance slušet :) a budou důkazem toho, že auto netrápíme někde na silnici ale dopřáváme mu to co mu chutná = terén :)



Stalo se. Po velmi zdlouhavém hledání, objíždění různých šrotů a krátkodobém vlastnictví čorky, jsme narazili na zlato béžového patrola 93. Koupili jsme. Hned jsme ho zvedli (Old Man Emu péra + bodylift 4cm) přezuli jsme ho na Wranglery 32", částečně opancéřovali a jezdili jsme. S tímto autem jsem získal i první zkušenosti na závodech. Bohužel patrol překvapivě nepřežil střet s jiným japoncem - mazdou 121 :( buď mu vrakoviště lehké.



Ihned jsme začali shánět další auto. Nakonec jsme koupili znovu patrola, devadesátčtyřku, dost orezlou, ale pořád nejlepší z nabídky. Auto jsme opět zvedli (Old Man Emu + bodylift 3cm) obuli na Wranglery tentokrát už 33?. S tímto autem jsme, já a Brťák, odjezdili celou sezónu Mistrovství republiky offroad 2004.

Po sezóně se auta ujal kámoš Paťas z Navajo trailu a celý auto se kompletně předělává. Auto bude o dalších 5cm vyšší, bude mít od základu nové uchycení náprav. Pneu 35 ? 36? :))) Už má nové nárazníky a nášlapy. Sám jsem zvědavý na jak dlouho se spokojíme s těmito úpravami a jestli nás napadne nějaké další vylepšení, co to bude? motor V8? V12? :))))



Jsem opravdu rád, že jsem se ?nachomejtnul? k tomuto koníčku, sportu, nebo co to je. Díky offroadingu jsem potkal spoustu super lidí se kterými stojí za to trávit čas. Offroading mi do mozku pravidelně vyplavuje tolik potřebný adrenalin, kterého si v kanclu moc neužiju. Ať žije offroading!!!

Konec, už je to moc dlouhý:) Čus.





Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=286