Offroad Gateway

Pro Macíka začal Dakar již dnes
Publikováno: Úterý, 27.12. 2005 - 07:32:26
Téma: Reportáže ze závodů


Na dakarskou pouť již dnes vyrazili první členové Czech Orlen Teamu – dlouholetý offrouďák Martin Macík a jeho spolujezdec Ladislav Fajtl. Do boje s časem a terénními kilometry se letos vydávají již počtvrté a jak Macík sdělil, filosofií letošního ročníku Rallye Lisabon – Dakar je „cesta za extrémy“.



Sami pořadatelé o rallye říkají: „Během závodu budou kladeny vysoké nároky na každého soutěžícího jezdce. Budou tam etapy zpevněné nebo kamenité, písečné nebo přejezdové. A dále navigace – hodně navigace bude o hledání četných a nejkratších průchodů na cestě. Celý závod bude obrovským, neobyčejným dobrodružstvím. Přes 25 let stále na cestách závod Dakar neztratil nic ze svého mladistvého elánu, ale nyní již má vyzrálost potřebnou pro budoucnost.“ První etapa čeká Czech Orlen Team tradičně již v sobotu 31.12. a jejích celkem 370 km povede z Lisabonu do Portimao.
Jak Macík přiznal, chvíli přemýšlel, že by letošní závod absolvoval se zapůjčeným kamionem TATRA 815 PUMA EVO III, ale díky jeho nedostatečné technické přípravě se raději vrátil ke svému kompletně renovovanému vozu LIAZ 111.154 Dakar. A o jakou že technickou lahůdku se vlastně jedná?



Model z roku 1989 s novým vznětovým, kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem LIAZ M1.2C -11 946 ccm3, s přeplňovaným výfukovým turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, s rozvodovkou Praga 14 PS 150, bez synchronizace, 14 převodových stupňů, bez mezinápravového diferenciálu. Vůz má stálý pohon zadních kol, pohon předních kol přiřaditelný. Macíkova Liazka jede maximálně 138 km/h,nejvyšší výkon je 445 kW/2000 min-1 a nejvyšší točivý moment 2300 Nm/1550 min-1. Podvozek tvoří žebřinový rám, vojenské nápravy Rába s jednomontáží zavěšené na podélných listových pružinách (vpředu trojlisté, vzadu dvojlisté) a podélných vodících ramenech. Zadní pružiny jsou doplněny příčným torzním stabilizátorem. Vůz je vybaven osmi teleskopickými tlumič HP Sporting. Pneu Michelin 14x20". Karoserii tvoří valníková plošina s plastovými bočnicemi a plachtovými čely a střechou, s ochranným obloukem fixovaným k rámu vozidla. Kabina Liaz je vybavená vnějším i vnitřním ochranným trubkovým rámem, je sklopná vpřed, vybavená anatomickými sedačkami CIEB. K další výbavě Liazky patří dohušťování a podhušťování pneu za jízdy, hasící přístroje, padesátilitrová nádrž na vodu a navigační přístroje.



Auto bylo letos důkladně prověřeno v tuniské poušti a zdá se, že vše funguje bezchybně. Macíkovo ambicí je dojet do Dakaru v elitní desítce, ale snem umístění do třetího místa. Držte mu s námi palce!







Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=412