Offroad Gateway

První performance úpravy na ZJ Grand Cherokee
Publikováno: Pondělí, 24.04. 2006 - 07:33:03
Téma: Technika


Tak jsem začal konečně upravovat.Sice jsem pro některý nezačal tím správným offroadovým stylem ale pro mě je tohle důležitější a i na tamto dojde!



Já považuju základ po koupi auta udělat několik úkonů. Jednak je to výměna náplní, opravy nebo odstranění drobnějších nedostatků, třeba nový světla nebo blinkry, aby pěkně zářily nebyly "slepý", no a pak vyčištění motoru a výměna svíček, kabelů k nim, víčka rozdělovače a palce. To je takovej hrubej a povinej základ.

 

Dál hned nastupuje výměna vzduchovýho filtru za K+N buď vložku nebo komplet sání. Já v tomhle případě zvolil komplet sání od týhle firmy. Jednak jsem podobný ale vlastní výroby měl na předchozím XJ a za další - velice mě překvapily grafy z motorový brzdy, kde byl měřenej tenhle motor s origo sáním a pak s K+N FIPK kitem. Sice na grafu nebyl motor 5.9, ale jeho menší verze 5.2. Motory to jsou identický, akorát 5.9 je převrtaná a s větším zdvihem. Ale oba mají stejný sání, filterbox i vstup do něj.

Takže jestli volnější sání K+N pomohlo menší 5.2 se líp nadechnout a podle grafu jí to přineslo 26Hp(!), jestli né víc, tak aspoň stejně to muselo zákonitě přispět větší 5.9, která má už s fabriky "volnější" vejfuk a který origo sání musí bránit ještě víc.

No, je v podstatě jedno kolik to má přinést koní, i udávanejch a garantovanejch 26Hp je dost a i kdyby to byla s toho jen půlka, tak jsem velice spokojenej, protože vzhled sání, prací možnost filtru a i snížení spotřeby jsou všechno faktory, který mě zajímaj.

Takže jsem zašel do firmy Riegger na Proseku, která je zastoupením K+N a objednal tam kit na tenhle motor. Skladem ho neměli a musel se objednat. Za asi deset dnů mi volali, že tam na mě čeká dáreček.

 

Krásná červená krabice a v ní ta paráda! Všechny potřebný díly, šroubky a podrobnej návod s fotkama.
Výměna je celkem jednoduchá, starý vymontovat a nový namontovat, vše podle návodu a za asi 1.5h je všechno na svým místě a připravený na test.
Po nastartování je akorát slyšet pořádný hučení jak v piliňáku Very Happy , jak si to seje vzduch a fouká do toho oddech motoru. Při jízdě jde motor volněji do otáček, akcelerace od 2.5-3tis. je brutální a podle počítače jsem v městským provozu zaznamenal o 1L nižší spotřebu! A to hlavní potenciál tohoto sání je až od těch 2.5tis., do kterejch se ve městě vůbec nedostanu.
 


Jediný negativum je, že jsem musel ořezat tepelnou izolaci na haubně, nad sáním, neboť byly spolu v kontaktu a trochu se mi nelíbí ta těsnící gumička mezi tělem klapky a sáním. Má tendenci se deformovat a vylejzat. To ale nějak dořeším. Taky není zrovna hezký, když se sundá filterbox, tak pod ním je díra ven do blatníku. Normálně to kryje filterbox ale teď je nad tou dírou holej filtr! Možná to tudy saje víc vzduchu, ale rozhodně praktický to není a tak jsem tu díru zakryl a nechal přístup k filtru jen zkrz mřížku masky vedle světla.
Takže závěrem, velice úspěšná změna a hned je veseljší pohled pod haubnu. Very Happy







Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=430