Offroad Gateway

VALTR OffROAD Maraton
Publikováno: Středa, 03.05. 2006 - 08:20:43
Téma: Reportáže ze závodů


Ondra Nachtigall píše: Druhý podnik letošní sezóny offroadových maratonů hostil Šternberk a tenhle závod se hodně povedl.



Dost závodníků kategorií motorek a čtyřkolek přijelo do Šternberka na poslední chvíli a tak se registrace, rozprava a následné zaváděcí kolo lehce protáhly a odstartováno bylo o půl desáté. Jarda Valtr si rval vlasy, neboť mu hodně záleželo na tom, aby vše fungovalo podle plánu. Ale lepší drobný skluz než nejasnosti v registracích, startovních číslech a pak ve výsledcích. Tak tedy již proti ostrému slunci startovali závodníci kategorie Moto, tentokrát ze dvou řad, protože se v počtu třiatřiceti do jedné nevešli. Minutu za nimi se vydali na zhruba 7 km dlouhou trať jezdci na čtyřkolkách, v také slušně obsazených kategoriích – 16 strojů ve sportovních speciálech a 8 závodníků v traktorech je dobré startovní pole. Jezdci si dobře zazávodí a diváci se mají na co koukat. Sluníčko vytáhlo z domovů mnoho diváků, kteří do areálu přicházeli po celý den.

Kategorii motorek zavedl do prvního kola Marek Nešpor na KTM 400 a týmu Auto Nešpor Team s číslem 1 rozhodně nedělal ostudu. S Romanem Cihelkou, tým Římani 45, na Hondě CR 250 sváděli lítý boj celé tři hodiny. V závěru měli oba stejně 20 kol. Nešpor ale zvládl závod o 6 minut rychleji. Za nimi pak měl o kolo méně Roman Šiška za OffROADSport Dřevohostice. Bramborovou medaili a sekt z Lechovic a drobné dárky dostal za stejných 19 kol o 1 minutu pomalejší Dušan Michník z týmu M-Team Šternberk II také s Yamanou 450. Stejný počet kol s pětiminutovou ztrátou dosáhl ještě pátý O´Neal Team – Libor Nevima na KTM SX 125. I ten si odnesl nějaké ceny. Mezi startujícími byl i dakarský matador Ivo Kaštan. Ale tentokrát se mu tolik nedařilo.

Ve sportovních čtyřkolkách se mezi startujícími po delší odmlce objevila Adéla Preinerová a s 11 koly přivezla do kempu Preiner OffROAD Teamu 11. místo. Nevypsanou kategorii veterán vyhrál Jarda Nováček – Quad Team Nováček II na celkovém 7. místě, před Rudou Chladem, který se se svým věkem nechtěl zařadit do kategorie sport. Nicméně na poprvé dojel až do konce a bylo z toho 13. místo. Stejných 14 kol s Jardou Nováčkem měl šestý Mirek Stupka – Stavebniny Stupka Team (rozdíl 20 sekund). Jedno kolo na víc a ceny za páté místo získal pro Motosport Žár I na Gas Gas 450 Jirka Vlček. Body za čtvrté místo a vše s tím spojené si svými 16 koly zajistil Mirek Božík na Yamaze 660 – Motoklub Bílina II. O osm minut rychlejší byl, celkově třetí, Marek Dobiáš na Suzuki LTZ 400. Druhé místo za 17 kol přinesl Ondrovi Fišarovi zřejmě nový olej Liqui Moly v jeho Yamaze XY FZ 450. Na prvního Jirku Matějce to ale nestačilo. Honda TRX 450 vydržela 18 kol a to znamenalo zlato pro Quad Team Nováček I, a obrovskou radost!

Původní pochyby o vhodnosti délky trati se rozplynuly, když šťastně cílem projeli i závodníci kategorie čtyřkolek TR. Ne všichni vydrželi za řidítky svých strojů celé tři hodiny, ale obdiv zaslouží všichni, kteří odstartovali, tedy i Filip Mergentál, který odjel jen jedno kolo. Před Vláďou Novotným, Mirkem Beránkem a Vláďou Beranem si dojel pro 5. místo za Andy Motors Honza Kašpar na Yamaze Kodiak s pěti koly. O kolo víc odjel Karel Zapadlo na E-TON 250 a pro svůj DV Team získal body za 4. místo. Michal John z Linhai Trutnov Teamu zůstal díky jednokolové penalizaci na třetím místě s 10ti koly. Do Krhanic odvezl ceny za druhé místo za 11 kol Mirek Roth z Polaris Quad Team Krhanice. Zlato do stáje Adams Moto přiváží na Linhai 300 Jarda Besík za celkově 12 ujetých kol. Pro srovnání s kategorií SP by to vyšlo těsně na první desítku, což je velmi pěkný výsledek.

V mezičase úprav trati po motorkách a čtyřkolkách se na okruhu předvedl Martin Macík se svojí dakarskou Liazkou, která letos dojela do Dakaru na slušném 11.místě v kategorii kamiónů… V rámci exhibice se poměřily síly motorky Marka Nešpora, doprovodné Toyoty pořadatele a zmíněné Liazky. Motorka se svým rychlým startem a obratností získala hned v úvodu náskok, o který již nepřišla. Ale ne dlouho za ní přiletěl do cíle Martin Macík. Za ním nikdo neměl šanci, neboť kromě obrovského výkonu za sebou měl prachovou clonu, jíž nešlo překonat. Toyota jen asistovala…

To už byla ale trať připravena včetně efektního přemostění a křížení tratě pro soutěžní auta. V mnohých týmech se dodělala nová auta, staré šrámy byly odstraněny a startovní pole se poněkud rozrostlo. V kategorii nad dva litry speciál bohužel neopravil svůj stroj Láďa Sojka a tak na startu chyběl. Naopak přibyl Nissan Patrol s č. 286 Preiner OffROAD Team, který dovedli Petr Dostál a Jirka Preiner s jedenácti koly na třetím místě. Za nimi úplní nováčci s pěkným Mitsubishi Pajero st. č. 231 Horský statek Cínovec. Pánové, Čurda, Dvořák a Perlík chtěli být původně v kategorii Amatér, ale jejich vůz je dobrým speciálem, jen chce jako každé auto na začátku vychytat nějaké ty mouchy… Boj o příčky nejvyšší vytrval až do samotného konce. A jak zaznělo během závodu na trati, když Šroťákům vydrží auto…, tak se taky stalo. S lepším časem a stejným počtem kol by sice Valtr OffROAD Team vyhrál se svým již vychytaným Jeepem CJ, ale po vystřídání se Zdeňa Kubeša nějak neudržel ve stopě a v blátivé pasáži vyjel z trati a zkrátil si tak cestu. Jedno kolo penalizace pak znamenalo ztrátu vedoucí pozice. Co pak znělo v depu není známo, ale již na začátku Jarda Valtr prohlásil, že doma se nevyhrává… Petr Kubas, Alois Kubas, Roman Barvený a Libor Macků. To jsou jména vítězů, kteří dovedli svůj Range Rover st.č. 216 s nápisem „Šroťáci“ na boku pro zlato a speciální cenu pečené sele!

V kategorii do dvou litrů to bylo zajímavější na více místech. Z dvanácti startujících (vč. amatérů) se nejméně dařilo prvnímu týmu Wings Team č. 144, který nechtěl držet pohromadě a trápil nejen svoji posádku Pavel Režný, Michal Henek, Alexandr Semenov, Lada Semenovová. Ujeli jen 13 kol. Jen o jedno víc najeli Mirek Lipavský s Mirkem Kučerou na Suzuki Samurai č. 199 OffROAD Team Čistá, ovšem získali tím body za druhé místo v kategorii amatér do dvou litrů. O něco lépe se dařilo týmu Land Rover Mejznar na velmi upraveném Audi Quattro č. 155. Ale z celkových 21 kol to bylo jen 9. místo v kategorii pro Vlasáka, Nedomlela, Nového a Škrabálka. Ani jasně žlutý Suzuki Jimny č.122 Béďa OffROAD Teamu Bedřicha Vršanského a Jakuba Kowolowskieho na tom nebyl o mnoho lépe. 23 kol je posunulo jen o jednu příčku. Na celkově osmé příčce se udržel i přes technické potíže se spojkou a pak i utrženou řadící pákou Terasoft OffROAD Team st.č. 130. A pro Bohumila Vošického, Miloše Mertu, Tomáše Petráka a celý tým to znamenalo zlato v kategorii Amatér. Druhý vůz Wings Team měl potíže už v pátek, kdy upadlo kolo kdesi na odvrácené straně trati. Radek Šabata, Radim Starosta, Jana Grusová a Erik Lesák na něm přes noc zamakali a bylo z toho pěkné 7. místo. Domácí posádka Ludva „Dědek“ Hradil, Vašek Šrubař, Zdeněk Krácmar a Tomáš Vyhnánek se st.č. 158 – Pneuservis H+T Šternberk dokázala nakroužit 31 kol a to znamenalo 6. místo. Jen o jedno kolo jim utekly ceny za páté, které získali Randýskové se 103 – SARA Hranice. St. č.108 OffROAD Team Olomouc vybojoval bramborový post. 33 kol bohužel pro Vláďu Nenajeta a Viktora Zlámala nestačilo na lepší umístění. Za velkou pozornost stojí výsledek prvních tří. Téměř identické vozy Suzuki Jimny a stejný počet kol – 35. Rozdíl je jen v časech průjezdu tím posledním. David Žitník a Robert Nešpor to zvládli o dvě minutky pomaleji než stříbrný Zdeňa Pořízek a tak si Denimoto st. č. 106 připisuje body za třetí místo. Se 171 startující, z dálky rozpoznatelný, oranžový vůz OffROAD Teamu Pořízek dovezl Zdeňu seniora a juniora Pořízkovi na stříbrné místo a také pro ceny věnované firmou Jopl. Na všechny si posvítili novými auto žárovkami Philips, které právě dostali za vítězství, Mirek Zapletal s Antonínem Černým a Přemkem Korejsem. OffROADSport Dřevohostice vyhrál krom jiného ceny věnované spolupořádající stavební společností Valtr. Pro zajímavost měli všechny tři týmy v této kategorii o jedno kolo více než vítěz kategorie nad dva litry… Dalším závodem seriálu je náročná, tradiční 24 hodinovka v Dobřanech u Plzně. Je to již 9. ročník tohoto maratónu a tak se počítá opět s kvalitní účastí. Pokud tedy nebudete mít o víkendu 20. května co na práci, přijeďte podpořit všechny účastníky a užít si tu neopakovatelnou atmosféru, která po celý víkend vždy v Dobřanech panuje. Více informací o celém seriálu najdete na stránkách www.offroadmaraton.cz.



Valtr OffROAD Maraton 2006

Auta do 2000 cm3 - S

1. OffROADSport Dřevohostice Suzuki Jimny 35

2. OffROAD team Pořízek Suzuki Jimny +3:31

3. Denimoto team Suzuki Jimny +5:43,9

4. OffRoad Team Olomouc Suzuki Vitara -2

5. SARA Hranice Suzuki Jimny -3



Auta nad 2000 cm3 - S

1. Šroťáci Range Rover 34

2. Valtr OffROAD Team Jeep CJ -1

3. Preiner Offroad Team Nissan Patrol -23

4. Horský statek Cínovec Mitsubishi Pajero -30



Auta do 2000 cm3 - A

1. Terasoft Offroad team Suzuki Jimny 24

2. Offroad team Čistá Suzuki Samurai -10



Moto

1. Auto nešpor Team KTM 400 20

2. Římani 45 Honda CR 250r 20

3. OffROADSport Dřevohostice Yamaha YZF 450 -1

4. M-Team Šternberk II Yamaha WR 450 -1

5. O´Neal Team KTM SX 125 -1



Čtyřkolky SP

1. Quad team Nováček I. Honda TRX 450 18

2. Quad Team Paka Yamaha XY FZ 450 -1

3. Dobiáš Marek Suzuki LTZ 400 -2

4. Motoklub Bílina II Yamaha 660 -2

5. Motosport Žár I. Gas Gas 450 -3



Čtyřkolky TR

1. Adams Moto Linhai 300 12

2. Polaris Quad Team Krhanice Polaris Sport -1

3. Linhai Trutnov Linhai journey man 260 -1

4. DV Team - Zapadlo Karel E-Ton 250 -6

5. ANDY Motors Yamaha Kodiak -7







Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=431