Offroad Gateway

Arctic Truck Toyota 120 AT38
Publikováno: Středa, 11.10. 2006 - 01:22:41
Téma: Novinky, zprávy


Obrovský poprask způsobila v offroadových vodách zpráva o tom, že se u nás objeví Toyota LC120 v úpravě firmy Arctic Trucks, konkrétně pak ta největší, co Arctic Trucks nabízejí, označená kódem AT38. A ona se opravdu objevila. A my samozřejmě rádi využili příležitosti s ní - i když jen krátce a decentně - pojezdit...



Tak nejdříve AT38. První dojem je fakt impozantní. 120ce nejen že 38ky kola sluší, ale čistota zpracování rozšiřujících plastů a propracovanost všech detailů je příkladná. Vypadá díky tomu fakt skvěle.



Jak se můžete dočíst na stránkách úpravce (arctictrucks.no), dostane 120ka AT38 nejen pneumatiky AT 38x15.5x15 na speciálních ráfcích s dvěma nezávisle foukanými dušemi uvnitř, ale taky jsou jí patřičně rozšířeny blatníky a příslušné související plasty a nášlapy, dostane zástěrky, překalibrovaný rychloměr i tachometr, je zvednuta o 40mm na pružinách a má 60ti mm body lift, což dává dohromady cca 4" oproti normálu, vyfasuje převody 4.88, hasičák a lékárničku. ;-)



Vypadá to, že tvůrci mysleli na všechno. Jenže... Jezdilo se na šikmé louce, 'hadem' nahoru a podél lesa zpátky dolů. Počasí fakt řádění v terénu přálo (určitě si poslední sobotu pamatujete - lilo jak z konve) a tak se louka stala brzy pro AT38 vcelku slušným problémem - gumy, na kterých je obuta jsou fakt spíš na haldy sněhu, než na naše blátíčko. OK, 120ka je těžká - uznávám. Dolů ať si klidně klouže. Ale už zdálky bylo vidět, co dělají obrovské pneumatiky na každém hrbolu... Těžko se to popisuje, ale kdo znáte ARO s nezávislým předkem, tak víte, že v terénu mu přední kola dělají psí kusy a kroutí se každé po svém - jak 'kobra z pytliku'. Obdobnou věc, i když, pravda, v daleko menší míře, dělala na pohled zvenku i Toy120 AT38. Jinak se vše zdálo být OK.



Vcelku bez přesudků, přikládaje mávání předními koly malý význam, jsem se chytil kolečka, nastavil na automatu s prapodivnou 'šaltrpákou', jejíž řazení připomíná spíš cestu bludištěm, D a vyrazil. Krása. Dieselový třílitr hýbal vším velmi slušně, určitě i díky zpomaleným převodům. Jízdní pohodlí... jak v nové Toyotě, co si budem povídat. Zajděte někam k nejbližšímu prodejci a nechte se 120kou ve slušné výbavě povozit.



Horší to bylo při přejezdu jakékoliv významnější nerovnosti. To 'šmrdlání kol', které zvenku vypadalo poměrně nevinně, se opravdu přenášelo dovnitř a přes volant samozřejmě na ruce, takže fakt nic příjemného. Na Islandu budou mít asi docela namakaný řidiče... Abyste to nepodceňovali - jsem fakt zvyklý na leccos, ale tohle už bylo i na mne moc, zvlášť, když to jde určitě pohodlně a rozumně vyřešit. No jo, holt pořádný tlumič řízení není na seznamu dílů, které sada obsahuje...



Jinak opravdu v poho, alespoň co se takové kraťoučké jízdy týče. Se smíšenými pocity z přetahování se s volantem jsem se ještě pokochal pohledem na eleganci, praktičnost a užitnost interiéru i exteriéru 120ky, protáhl ještě v rychlosti FJčko (napíšu zvlášť) a přemýšlel cestou zpátky v autě o tom, co ještě asi 'soudruzi z Islandu' kde zapomněli zesílit... Chvilka zdržení na pumpě a přemýšlaní dostalo novou dimenzi - 120ka AT38 se prohnala kolem pumpy - na podvalu! Ale na předváděčku přece přijela 'po svých'! Nechci být hyena, ale trocha šetření a pátrání a ejhle, důvod je prozaický - ono se to špatně jezdí, když odejde poloosa! Tak tady soudruzi udělali chybu! ;-) Jo holt ani zesílené poloosy a homokineťáky nejsou vyjmenovány mezi položkami, které sada obsahuje... Vše se údajně odehrálo na oné mokré louce, kde 'za to někdo trochu vzal a pak už v tom jen cvakalo...'



No - nestačil jsem se divit. Uznávám, že 38ky, ještě k tomu takhle široké, jsou už pořádná porce pro naprostou většinu náprav, ale když už na ně stavím auto, tak se přesvědčím, jestli vše vydrží, ne? Ale třeba se na Islandu jezdí 'trochu jinak', nebo tam na tuhle úpravu jen 'loví baby' a do terénu si ji nevezmou...

No nic, dost kecání, udělejte si z dostupných informacích obrázek sami, pokochejte se fotkami a zkuste se vyjádřit pod článek. Díky!





Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=443