Offroad Gateway

Přesazení volantu Suzuki Samurai
Publikováno: Pondělí, 09.04. 2007 - 23:55:00
Téma: Technika


Samíček se od poslední úpravy (viz. o pár článků níže) už trochu projel, tak jsem si pod něj zase zalezl s nářadím a jal se ho kontrolovat. Všechny spoje zatím drží naprosto spolehlivě - k mé naprosté spokojenosti. Dotahoval jsem vlastně jen podložku na předním kardanu (která jako jedna z mála věcí ze sady Calmini nemá matice s teflonovým kroužkem) a protože se s volantem nakřivo nejezdí moc dobře, pustil jsem se do jeho přesazení.





Začátek vypadal jednoduše. Krytka klaksonu je pouze nacvaknutá a jde secvaknout docela dobře. Pod krytkou najdete 17ku matici, zajišťující volant na tisícihranu. Mě šla povolit dobře. Matici nesundávejte, nechte ji na tyči řízení - ušetříte za nový chrup, o který byste přišli, až uvolníte volant. ;)



Žádný airbag ;), žádná záludnost. Zbývala už jen 'maličkost' - stáhnout volant z tisícihranu. Sám nešel, tak jsem ho chvíli zkoumal. A něco jsem našel. V kovové části volantu jsou i z fotek patrné dvě díry, pod kterými jsou ještě další díry - tentokrát se závitem a pod nimi... kroužek. Vypadá to, jako že jsou to díry na stahovací šrouby, které se dole opřou o kroužek na tyči řízení a při jejich zašroubování celý volant stáhnou z tisícihranu dolů...



No, fakt to tak jen vypadá. Když jsem našel dostatečně dlouhé šrouby s dostatečně dlouhým závitem, nacpal je do zmíněných děr a dotočil závity na doraz bez viditelného efektu, začal jsem tušit zradu. Sundáním plastových krytů tyče volantu se mé obavy potvrdily - kroužek, který vypadal jako opěrný, se pod šrouby naprosto zbortil. Po sundání volantu jsem zjistil, že kroužek ja tam proto, aby troubil klakson, ale to ještě předbíhám...



Volant musel tedy dolů silou. Začal jsem naivně - pokusil jsem se volant ještě jednou stáhnout. Překvapivě se nezadařilo. ;) Pokračoval jsem lomcováním a poklepáváním... Když jsem po deseti neůspěšných minutách pokusů se zuřivým výrazem třískal do volantu, resp. do kovové části, která je nasazena na tisícihranu, křížem na kola a rval za něj plnou silou, uvědomil jsem si, že práce na autě občas není zas až takový 'relax'. ;)



Když už jsem vykonstruoval plán, že ze Samíka vyndám sedačky, otevřu zadní dveře, uvážu volant řetězem za strom v lese a hodím cihlu na plyn, ořpel jsem se o volant a... najednou byl dole. Ani nevím jak, co byl ten poslední impuls (možná ten plán ;) ), ale volant šel najednou úplně v pohodě sundat. Prostě si akorát potřeboval vybrat 'svůj čas'.



Přesadit vplant do správné polohy už byla samozřejmě brnkačka, jen ho hned nedotahujte, já jsem ho pak sundaval ještě třikrát. Jděte se projet, nejradši po silnici (volant každopádně zajistěte maticí!), vemte si patřičný klíč s sebou a 'laďte'. Já ladil v terénu - na silnici to bylo moc daleko. ;)



Instalaci krytky klaksonu snad popisovat nemusím - jestli jste to dali až sem, tak to fakt nepotřebujete. ;)



Závěrem jen ještě jedna maličkost - klakson je vhodné před montáží odpojit. Samíček (alespoň tenhle!) totiž nepotřebuje mít na troubení zapnutý klíček. A troubí nahlas a ochotně. Je schovanej vpředu za maskou, mám dojem, že vlevo.



Nebo odpojte baterku! ;) To se dočtete v každé příručce jako první bod montáže. ;)



luke





Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=461