Offroad Gateway

Pihel 24.- 25. 5. 03
Publikováno: Středa, 28.05. 2003 - 23:06:49
Téma: Reportáže ze závodů


Další ze série závodů Niva clubu začal trochu netradičně? Původně ohlášené místo závodů (Babiny) bylo totiž změněno a na vědomost všem dáno "na poslední chvíli". Nic naplat, jsou to maličkosti a škodí celkovému dojmu z jinak velmi pěkných závodů pro leštěnkáře (v dnešní době i pro místní "specialisty")?

Ať je již skutečnost změny místa jakákoliv, závody Niva clubu patří mezi oblíbené a početné startovní pole je toho jasným důkazem.



Na "klubové" louce v Pihelu se sešlo celkem třináct závodících posádek obou kategorií. Sedm leštěnek a šest speciálů měřilo síly v trialech různé délky a náročnosti. Sobotní trialy (celkem čtyři) byly rozděleny do dvou základních kategorií a to dle náročnosti, na "vystupovací" a "nevystupovací". V letošním roce totiž bylo přijato pravidlo závodění, založené na přirozeném pohybu vozidla vlastní silou. Z toho vyplývá také penalizace za "bezdůvodné" vystoupení posádky. Zjednodušeně řečeno- pokud vozidlo nejede ani vpřed ani vzad, je možné mu pomoci bez následku bodové penalizace? (jinak je účtováno 20 bodů). Ve složitějších sekcích je možno se libovolně "plazit" po vozidle a "motat" se v jeho blízkosti. A v tomto duchu (náročnosti) pořadatelé postavili dva druhy trialů. Velká auta (s obsahem motoru nad 2000ccm), mají rozšířené branky. Tím se vyřešila konkurenceschopnost těchto vozidel i v šířkovém handicapu.

To se samozřejmě vůbec netýkalo speciálů, jejichž závodní sekce skýtali nepřeberné množství kritických pasáží? Zjednodušeně se dá hovořit o padesátiprocentní úspěšnosti obou zůčastněných subjektů. Třikrát totiž vyhrála fyzika (v čele s přitažlivostí zemskou podporována setrvačností) a tak se tři posádky ocitly "na budce". Ovšem pouze posádka Svoboda- Richtr hodila svou Suzuku "na krovky". Další dvě posádky Fořt- Kopalová a Havlík- Kovalčík provedly pouze boční "lehačky". Druhé jmenované posádce se po několika neúspěšných pokusech nakonec podařilo svojí Nivu postavit zpět na kola a pokračovat v sekci.

To, co se dalo pořadatelům stoprocentně chválit bylo počasí a "kuře" (označení pohyblivého stánku s nápoji a grilovanými kuřaty). Celou dobu závodů svítilo slunce a vanul mírný větřík?

Po sobotě vedl Skřivánek společně s Kvochem a 119- ti body, za nimi pak Nauč se 118- ti body v kategorii leštěnek. Ve speciálech bylo opět velmi vyrovnané zápolení a tak byl první Fořt a Svoboda (oba 114 bodů) , druzí pak opět dva a to Obergies a Turtenwald se 108 body.

Neděle se nenechala sobotou zaskočit ani v nejmenším a tak se mohlo začít pěkně "zostra". Všech třináct posádek bylo připraveno a minimální bodové ztráty dávaly tušit napínavé boje.

Po odjetí všech třech nedělních sekcí se teprve rozpoutal ten pravý boj? Několik posádek speciálů se "obulo" do ředitele ohledně pár nesrovnalostí. Chudák Sváťa z toho měl hlavu jako "pátrací balón".

Díky překrývání se dvou akcí ve stejnou dobu (jak je již na naší off road- ové scéně dobrým zvykem) nebyla účast úplná. Pro všechny účastníky to byl určitě krásný závodně- odpočinkový víkend. Skvělé počasí, pěkné tratě a dobrá přátelská atmosféra...
Co dodat?- zkuste to každý sám?

Výsledky:
1. Skřivánek- Pelc 208 b. Suzuki
2. Nauč- Ciochoň 207 b. Nissan
3. Kvoch- Kramář 206 b. Mitsubishi
4. Janda- Kozáková + Frýdl- Pospíšil 202 b. ARO 10+ Daihatsu
5. Uher- Nebeský 198 b. Toyota
6. Pecha a syn 110 b. Lada
7. Danihelka- Jeřábková 108 b. Lada

Speciály:
1. Svoboda- Richter 168 b. Suzuki
2. Havlík- Kovalčík 166 b. Lada
3. Fořt- Kopalová 166 b. Suzuki
4. Turtenwald- Dudo 166 b. Nissan
5. Obergies- Gabriel 164 b. Nissan
6. Dudo- Turtenwald 158 b. Nissan

Smolaři závodu byli vybráni trochu nešťastně- Kvoch a Svoboda?
pepino

Klidně se nebojte a napište svoje poznatky a zážitky!!! Od toho jsou "přidat komentář"!



Tento článek si můžete přečíst na webu Offroad Gateway
http://www.offroad.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=96